Astă seară cumpărăm în familie

Fănele, Fănele, ce ai face tu cu 5000 de euro? Pfu, ce de bani.

Mai întai iau autobuzul, cu tot cu șofer, e da ce-mi trebuie șofer? Dar autobuz? Păi ca să ajung acolo unde îmi voi cheltui banii. În Australia, la vărul meu Costel. Să mă vadă cu bani și să spună că i-a murit soacră-sa și trebuie s-o înmormânteze, nu așa ceva nu, mai bine mă uit mai bine la bani că e doar un card de cumpărături, un card cu 5000 de euro, cu care pot cumpăra doar în rate, rate fără dobândă, asta mai îmi trebuia să mai dau și dobândă, dar la câți bani îmi dau ăștia ar merita și ei un 10 lei așa de la obraz, un ciubuc, o acadea , un nes, nu știu, păi dacă nu știi atunci ia-ți bilet la gară, du-te la băi, băi scârcioabă.

E, nu m-am umilit așa în viața mea, nu m-am calicit așa în viața mea, nu m-am…, gata ajunge îi spun lu’ nevastă-mea, îi spun că plec la tata la țară, de fapt plec cu serviciul, iau și copii, ba nu să rămână cu măsa, o iau pe măsa atunci și mergem într-o vacanță, și firma? Cum rămâne cu firma, păi o să merg într-o vacanță cu firma, cu firma pe care vreau s-o deschid.

Ia să văd mai întâi ce pot face cu el, cardul. De-aș ști numai eu, dar dacă vine soră-mea pe la mine, că aoleu n-am bani de pâine, că nu mai au ăia mici rechizite tocmai acum când trebuie să înceapă școală, și administratorul ce-o să spună? că mi-am luat mașină străină? păi da ce am zis eu că-mi iau mașină?

Lasă că știu eu ce fac cu ei, ia să văd ce scrie aici în contract, dar nu văd, scrie prea mic, ia să-mi pun ochelarii, dar dup’aia o să văd ratele cam mari, dar nu mai bine citesc beneficiile și când voi ajunge la rate îi dau jos. Așa, uite și semnătura mea fără codița de la l-ul de la sfârșit, m-am grăbit, de ce m-oi fi grăbit?

Că doar așteptam să se răcească cafeluța care mi-a făcut-o băiatu’ de la pază, a era ora de închidere. Lasă așa, bani am vrut bani am avut, ce e rău în asta? Ia să citim mai departe, emiterea cardului este gratuită, nu e bine, tocmai când îmi intrasem în mână cu taxele, ce mai plătesc, ce mai trebuie, și aia, și aia, că nici noaptea nu dorm, nu că lucrez schimbul 3, dar mă gândesc și eu ca tot omu’, ia să vedem mai jos ce scrie, aduni puncte star sau cumpărături în rate fără dobândă, nici asta nu e bine, până și lu vecinu cu loganu îi mai dau o bere să nu-mi mai ocupe locul de parcare cât timp sunt plecat cu mașina la muncă, așa, mai departe, în 5500 de magazine, asta e bine dar sper măcar să fie pline, ce scrie aici cu litere mari? Bonus 10 lei în puncte star pentru prima plată cu cardul la comercianți, te pomenești că mai departe o să scrie și de primă, extrasul de cont gratuit, email sau internet, seara să mi-l trimită că vine vecina acasă și dă drumul la wireless, căci nu pot altfel, mă conectez și eu cum pot. Hai că vine Suzi și n-am cărat bagajele la taxiu, că ca să scot mașina trebuie mai întâi să sun pe vecinu să-și scoată taxiul, suntem 2 pe o parcare. Ia ce mai scrie mai jos cu litere mici, costuri zero la utilizarea cardului la comercianți în țară și străinătate, aici au dreptate, la cât o să cumpăr eu din străinătate o să expire cardul cu zero costuri și zero cumpărături.

Hai că închide la stomatolog și nu mai fac nimic cu beneficiile astea. Gata am găsit, îmi pun dantura, și cu restu ce fac? Resturile le dau la periuța de dinți. Să mă ia soacra la blestemat “Cădea-ți-ar dinții din gură să-ți cadă, maică, că nu te-ai gândit și la fi-mea”, Da ce bre eu mă gândesc la fata matale cu dinții? mă gândesc cu mintea, și atunci ce, să-mi cadă mintea? Asigurare pe blestem de soacră, asta mai îmi trebuie, și de șomaj, sănătate, de divorț,de pretențiile nevesti-mii și de utilizare a televizorului la meciuri că sigur n-o să mă mai lase.

Gata nu mai am bani, pe ăștia i-am numărat cu gura deschisă și buzunarul  la vedere, ai  pantalonilor mei din cuierul de lângă bucătărie, unde gătește nevasta, bucuroasă, mâncare de cartofi cu aromă de cartofi, are și burtă, nu, nu e gravidă, sunt banii mei, ce a mai rămas din ei. Nevastă ai grijă unde naști, că e scump peste tot, îi zic.

Articol scris pentru SuperBlog 2015.

About Marinel


Lasă un răspuns

La Gigel

La râma tăvălită

Illusion's Street

străduţa mea de iluzii

anacronietzsche ~ fara semne ~

haihui printre cioburi de gand

